Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Картинки по запросу дидактичні ігри з грамоти старша групаАсистент вихователя

Колодич Тетяна Василівна

 

Освіта-вища

Кваліфікаційна категорія- спеціаліст

Стаж- 3 роки

 На посаді асистента вихователя- 8 місяців

Якщо дитина народилася особливою.

Поради батькам

Щодня у світі народжуються немовлята, яких називають дітьми з особливими освітніми потребами. Перед батьками таких дітей постануть запитання, на які важко відповісти. Чому це сталося з моєю дитиною? Чи можна врятувати її, виправити відхилення? Якою вона виросте, як складеться її доля? Як жити далі? Дізнайтеся, як спілкуватися з такою дитиною та чого її навчати

+

  • Реально оцініть ситуацію і не впадайте у відчай. Стрес через інвалідність переживають батьки, а не малюки. Якщо дитину люблять усі, хто її оточує, піклуються про неї, вона не усвідомлює, що чимось відрізняється від більшості.
  • Пам’ятайте: ви не самі. Сучасність пропонує багатий досвід лікування, догляду та виховання дітей з особливими освітніми потребами.
  • Уважно спостерігайте за психофізичним розвитком дитини. Відстежуйте своєчасність ознак основних етапів розвитку — коли почала фіксувати погляд, стежити за рухом іграшки, брати її в руку, координувати рухи рук і напрям погляду, коли з’явилися агукання і лепет, перші слова, коли почала сидіти, вставати тощо.
  • Стежте за емоційним розвитком дитини. Насторожіться, якщо у дитини відсутній комплекс пожвавлення, — вона не усміхається, не проявляє інтерес до обличчя людини, не впізнає близьких, не відгукується на вплив ззовні адекватно; якщо дитина пасивна у контактах із довкіллям, або, навпаки, надмірно збудлива.
  • Спілкуйтеся з дитиною так, аби вона постійно відчувала, що це приносить вам радість. Робіть увагу на її зусиллях, а не на результатах. Будьте терплячими й не квапте дитину, тоді вона поступово всього навчиться.
  • Учіть дитину описувати себе, сім’ю та довкілля: обговорюйте фотографії, малюнки із сімейними сценами. Запропонуйте виготовити власний альбом.
  • Учіть дитину співчувати й допомагати іншим. Використовуйте книжки, малюнки із зображенням людей, обговорюйте, як святкують урочисті події тощо.
  • Не опікайте дитину надмірно. Не намагайтеся зробити за неї все. Бо дитина відчуватиме себе безпорадною, коли вас не буде поруч, і ще більше відставатиме в розвитку.
  • Сприяйте розвитку впевненості в собі. Давайте дитині нагоду практично застосувати набуті вміння, наприкінці дня пропонуйте розповісти, що з нею сталося сьогодні позитивного.

 

Маніфест дитини з інвалідністю

  • Перш за все, я – дитина. Така ж людина, як і ти. Не плутай мене з моїм діагнозом. 
  • Я – особистість. Допоможи мені проявити себе. Не роби нічого для мене без мене.
  • Я – повноправний член суспільства. Але безліч фізичних і психологічних бар’єрів заважають мені відчувати це. Допоможи мені подолати їх.
  • У мене є права дитини. Але з багатьох причин я можу відчувати дискримінацію за ознакою інвалідності.  
  • Я – частина цього різноманітного світу, і у мене в ньому своя роль. Я перевіряю його на доброту.

 

Відповідаємо  на Ваші запитання, батьки.

Що  таке інклюзивна група?

Інклюзивне навчання, передусім, передбачає перебування дитини з особливими потребами в масовому загальноосвітньому дошкільному чи шкільному закладі, оволодіння нею знаннями, вміннями та навичками в ті ж самі терміни, що і здоровою дитиною. Сама ідея інклюзії базується на тому, що життя і побут людей з обмеженими можливостями мають бути найбільш наближені до умов і стилю життя суспільства, в якому вони перебувають.

 В нашому садочку це група загального розвитку дітей яку відвідують діти з особливими освітніми потребами.

Для чого діти з ООП відвідують групу загального розвитку?

Для забезпечення рівного доступу до дошкільної освіти дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю та їхньої соціалізації, формування позитивної самооцінки тощо, а також формування у дошкільнят гуманного ставлення до оточуючих. Лист МОН № 1/9-487 від 12.10.15 року.

Чи багато дітей з ООП в групі?

Комплектуються інклюзивні групи відповідно до нормативів, визначених Положенням про дошкільний навчальний заклад та Порядком комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах, санітарно-гігієнічних норм.

Як проходять заняття в цій групі?

Здійснюється навчально-виховний процес в інклюзивних групах відповідно до Базового компонента дошкільної освіти за програмами та навчально-методичними посібниками, затвердженими в установленому порядку МОН.

А для дітей з ООП навчально-виховний процес здійснюється з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності цих дітей.

Відповідно до висновку та рекомендацій  інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ), команда фахівців дошкільного навчального закладу (команда психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами) із обов’язковим залученням батьків дитини, розробляють індивідуальну програму розвитку дитини з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю та здійснюють відповідний психолого-педагогічний супровід цих дітей. Не створюючи перешкод або незручностей в освітньому процесі  дітей загального розвитку цієї групи.

Команда супроводу виконує наступні завдання:

– збір інформації про особливості розвитку дитини, її інтереси, труднощі, освітні потреби на етапах створення, реалізації та моніторингу виконання ІПP;

– визначення напрямів психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, що можуть бути надані в межах закладу освіти на підставі висновку ІРЦ, та забезпечення надання цих послуг;

– розроблення ІПР для кожної дитини з ООП та моніторинг її виконання з метою коригування та визначення динаміки розвитку дитини;

– надання методичної підтримки педагогічним працівникам закладу освіти з організації інклюзивного навчання;

– створення належних умов для інтеграції дітей з ООП в освітнє середовище;

– проведення консультативної роботи з батьками дітей з ООП щодо особливостей їх розвитку, навчання та виховання;

– проведення інформаційно-просвітницької роботи у закладі освіти серед педагогічних працівників; батьків і дітей з метою недопущення дискримінації та порушення прав дитини;

– формування дружнього та неупередженого ставлення до дітей з ООП.

Чи необмежені діти які не мають ООП увагою вихователів?

Батькам потрібно розуміти  що до ВСІХ дітей, які перебувають в  групі,  вихователі  однаково уважні….

А якщо дитині з ООП знадобиться  допомога в будь якій діяльності, поряд з нею знаходиться асистент вихователя, який допоможе дитині що має ООП отримати  потрібну допомогу, а  вихователю безперервно вести освітній процес.

Паритетними (рівноцінними) мають бути стосунки між батьками здорових дітей та дітей, які потребують особливої уваги, оскільки проведені дослідження засвідчують, що інклюзивне середовище надає можливості для особистісного самовдосконалення, насамперед, звичайним дітям. Вони починають краще розуміти людей, які чимось не схожі на інших,  мають можливість завжди надати допомогу тим, хто цього потребує,  вчаться співчувати та оцінювати речі з позицій гуманності.

Форма входу
Пошук
Календар
«  Січень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Друзі сайту
Відділ освіти